Controlling sprzedaży – Analiza Biznesowa
Controlling sprzedaży to aplikacja wykorzystywana do analizowania, kontrolowania i prognozowania sprzedaży. W oparciu o dane zaimportowane z bazy ERP HermesSQL lub humansoft Corax przekształca informacje w bezcenną wiedzę.
Wyniki prezentowane są w bardzo czytelnym układzie w dowolnie określonych wymiarach. Całościowym, czasowym, produktowym, geograficznym, z perspektywy odbiorców, przedstawicieli handlowych, kanałów dystrybucji czy wielkości transakcji. Liczba kryteriów pod kątem których można dokonywać analizy jest nieograniczona.
Jakie możliwości daje controlling sprzedaży ?
- Możliwość podglądu kluczowych wskaźników.
Obrót netto, marża, ilość zarówno wartościowo jak
i procentowo w dowolnie wybranej grupie asortymentowej, grupie kontrahentów, przedziale czasu - Dostęp do informacji, które produkty i którzy klienci w jakim okresie są kluczowi, jak zmieniają się preferencje klientów w poszczególnych okresach, którzy klienci dysponują największym potencjałem nabywczym
(m.in. ranking sprzedaży TOP 20 klientów, towarów, handlowców, analiza wg zasady Pareto) - Śledzenie danych ilościowych i wartościowych transakcji sprzedaży z możliwością analizowania ich od ogółu do szczegółu, czyli od zbiorczego zestawienia TOP 20 do pojedynczych dokumentów i transakcji
- Możliwość analizowania wskaźników KPI sprzedaży w podziale miesięcznym zwymiarowanych po kontrahentach, handlowcach, miastach, województwach
- Porównywanie sprzedaży artykułu, grupy artykułów, producentów rok do roku wraz
z wykazaniem procentowo wzrostu lub spadku - Przedstawienie sprzedaży netto wraz
z wyznaczeniem linii trendu - Uzyskanie informacji na temat trendu średniej ceny danego towaru
- Dostęp do analizy „co jeśli” umożliwiającej budowanie różnych scenariuszy sprzedaży
(np. w przypadku konieczności obniżenia ceny produktu istnieje możliwość sprawdzenia wpływu tej decyzji na przyszłą marżę oraz otrzymania informacji o ile trzeba zwiększyć sprzedaż, aby skompensować utracony zysk) - Możliwość monitorowania i kontrolowania procesów biznesowych w czasie rzeczywistym (wykorzystanie technologii asocjacyjnych baz danych „in-memory”), co pozwala w porę dostrzec lub przewidzieć kształtujące się w otoczeniu biznesowym zagrożenia lub szanse i na tej podstawie podjąć najbardziej optymalne działania